Statutul elevului, doar pe hârtie! De ce ezită școlarii să-și evalueze profesorii
Feedback-ul elevilor pentru profesori: mai mult în gând! Cu toate că există o prevedere cuprinsă în Statutul elevului și un drept pe care elevii români îl au, cei mai mulți dintre aceştia nu o fac. Iată care este motivul pentru care elevii preferă să nu-şi evalueze profesorii.
Principalul motiv invocat este teama că opiniile lor nu vor fi luate în considerare, scrie observatornews.ro.
Dintre elevii care au oferit totuși feedback, doar 20% au discutat cu un cadru didactic despre rezultatele feedbackului oferit. Dintre aceștia, aproape 70% au afirmat că sugestiile lor au fost luate în considerare în mică măsură sau deloc. 8% dintre elevi au declarat că au fost sancționați ca urmare a oferirii de feedback, principalele sancțiuni fiind note mai scăzute sau avertismente verbale.
Feedbackul este anonim și se colectează de la elevii înscriși în clasele din învățământul gimnazial, profesional și liceal. Astfel, elevii pot evalua cât sunt de motivați la lecții, dacă profesorul folosește tehnologii digitale și dacă opinia lor este încurajată.