Stiri TV

PNL a plătit o campanie care l-a promovat pe Călin Georgescu (presă)


ANAF a descoperit într-un control după anularea alegerilor prezidențiale că una dintre cele mai importante campanii pe TikTok a lui Călin Georgescu a fost plătită de către PNL, conform snoop.ro, care citează surse confidențiale.

Informația a fost confirmată pentru jurnaliștii care au realizat ancheta din discuțiile și corespondența purtată chiar cu firma angajată de PNL, Kensington Communication, care a gândit campania. Firma a plătit 130 de influenceri cooptați pe platforma FameUp, dar susține că numele campaniei a fost schimbat fără voia firmei sau a partidului. Astfel, firma plătită de PNL spune că „hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”.

Cei 130 de influenceri cooptați de compania Kensington Communication, angajată de PNL și care s-a folosit de platforma FameUp, au lansat în luna noiembrie 2024, înaintea alegerilor prezidențiale, o campanie intitulată #EchilibrușiVerticalitate. Influencerii au primit un scenariu și au transmis într-un video, către public, calități ale unui viitor președinte, fără să-l numească. Numai că, în integralitatea ei, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, se susține într-un document desecretizat al CSAT și într-un raport al al Expert Forum.

Campania a adunat 2,4 milioane vizualizări, „unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el”, susține Expert Forum.

Contactat telefonic, Cătălin Dumitru, co-fondator al firmei Kensington Communication, cea care a derulat contul media pe TikTok pentru liberali și a angajat influencerii, prin FameUp, a spus: „Sincer, eu cred că echipa lui Călin Georgescu s-a cățărat pe campanii deja făcute”.

Promovarea s-a derulat în luna noiembrie, cu câteva săptămâni înainte de alegeri. Campaniile n-au fost marcate drept publicitate politică.

La cererea Autorității Electorale Permanente (AEP), ANAF a investigat finanțarea mai multor acțiuni de promovare pe social media, în campania electorală pentru alegerile prezidențiale.




Sursa

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button