PNL a plătit o campanie care l-a promovat pe Călin Georgescu (presă)
ANAF a descoperit într-un control după anularea alegerilor prezidențiale că una dintre cele mai importante campanii pe TikTok a lui Călin Georgescu a fost plătită de către PNL, conform snoop.ro, care citează surse confidențiale.
Informația a fost confirmată pentru jurnaliștii care au realizat ancheta din discuțiile și corespondența purtată chiar cu firma angajată de PNL, Kensington Communication, care a gândit campania. Firma a plătit 130 de influenceri cooptați pe platforma FameUp, dar susține că numele campaniei a fost schimbat fără voia firmei sau a partidului. Astfel, firma plătită de PNL spune că „hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”.
Cei 130 de influenceri cooptați de compania Kensington Communication, angajată de PNL și care s-a folosit de platforma FameUp, au lansat în luna noiembrie 2024, înaintea alegerilor prezidențiale, o campanie intitulată #EchilibrușiVerticalitate. Influencerii au primit un scenariu și au transmis într-un video, către public, calități ale unui viitor președinte, fără să-l numească. Numai că, în integralitatea ei, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, se susține într-un document desecretizat al CSAT și într-un raport al al Expert Forum.
Campania a adunat 2,4 milioane vizualizări, „unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el”, susține Expert Forum.
Contactat telefonic, Cătălin Dumitru, co-fondator al firmei Kensington Communication, cea care a derulat contul media pe TikTok pentru liberali și a angajat influencerii, prin FameUp, a spus: „Sincer, eu cred că echipa lui Călin Georgescu s-a cățărat pe campanii deja făcute”.
Promovarea s-a derulat în luna noiembrie, cu câteva săptămâni înainte de alegeri. Campaniile n-au fost marcate drept publicitate politică.
La cererea Autorității Electorale Permanente (AEP), ANAF a investigat finanțarea mai multor acțiuni de promovare pe social media, în campania electorală pentru alegerile prezidențiale.