Stiri TV

Peste 900 de operatori economici care vindeau produse textile, controlaţi de ANPC


Peste 900 de operatori economici care vindeau produse textile au fost controlaţi de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi au fost date amenzi de 3,4 milioane de lei. Printre neregulile găsite de echipele de control, produse neetichetate şi diferenţe între preţul la raft şi cel de la casa de marcat, potrivit news.ro

Reprezentanţii ANPC au anunţat, vineri, că au desfăşurat mai multe acţiuni de verificare a respectării prevederilor legale privind modul de comercializare, denumire, marcare şi etichetare a produselor textile, la nivelul întregii ţări.

Au fost controlaţi 921 de operatori economici, la 805 dintre aceştia înregistrându-se abateri.

În perioada derulării acţiunilor, au fost verificate circa 220.000 produse, în valoare de 13,2 milioane lei, deficienţe înregistrându-se la aproximativ 125.000 produse.

Pentru neregulile constatate au fost aplicate 838 de amenzi contravenţionale în valoare totală de aproximativ 3,4 milioane lei. De asemenea, au fost date 258 de avertismente şi au fost oprite definitiv de la comercializare a produselor textile neconforme, în valoare de peste 45.000 lei.

Totodată, au fost oprite temporar de la comercializare produsele textile cu deficienţe de etichetare, până la remedierea acestora şi au fost prelevate probe de la diverse produse textile pentru a se verifica compoziţia fibroasă a acestora.

Principalele abateri constatate de comisarii ANPC au fost: lipsa menţionării pe etichete a denumirii fibrelor textile, precum şi a compoziţiei fibroase; comercializarea unor produse textile neetichetate sau neînsoţite de documente comerciale; comercializarea unor produse din blană fără documente de conformitate; comercializarea unor produse textile fără etichetă de produs; comercializarea unor produse textile cu inscripţii grafice asemănătoare cu cele ale unor mărci consacrate; neafişarea pe site a menţiunii că nu se acceptă retur; lipsa afişării datelor de identificare ale producătorului, importatorului sau distribuitorului, denumirea şi adresa sediului social al acestuia.

De asemenea, alte probleme descoperite de echipele de control: lipsa afişării preţului produsului în moneda naţională; nerespectarea regimului promoţiilor (lipsa afişării perioadei promoţionale, lipsa menţionării pe etichetă a procentului de reducere şi a noului preţ de vânzare etc.); practici comerciale incorecte (neconcordanţe între procentul de reducere de la raft şi cel de la casa de marcat, între preţul de vînzare afişat la raft şi cel de la casa de marcat, acoperirea preţului de referinţă, în cazul promoţiilor; lipsa autorizaţiilor de funcţionare; lipsa informaţiilor privind garanţia acordată produselor; comercializarea unor articole textile notificate pe sistemul european de alertă pentru produsele nealimentare – RAPEX.

ANPC oferă mai multe recomandări consumatorilor care cumpără produse textile:

  • să achiziţioneze produse numai din magazine şi/sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanţă fiscală), de care vor avea neapărat nevoie, în cazul depunerii unei reclamaţii;
  • să acorde o atenţie deosebită la achiziţionarea articolelor de îmbrăcăminte care poartă numele unor mărci celebre, dar al căror preţ este exagerat de mic în raport cu preţul real al unor astfel de produse, existând riscul ca acestea să fie contrafăcute;
  • să examineze cu atenţie produsele înainte de a lua decizia de cumpărare;
  • să ştie că eticheta oricărui produs trebuie să menţioneze compoziţia fibroasă a acestuia, adică denumirile fibrelor componente, urmate de procentul în greutate al fiecărei fibre; în cazul în care produsul are şi căptuşeală, compoziţia acesteia trebuie precizată în mod expres;
  • să ştie că orice produs textil trebuie să aibă instrucţiunile de întreţinere marcate pe eticheta din material textil, rezistentă la tratamente umidotermice, montată/cusută în interiorul produsului;
  • să respecte instrucţiunile de întreţinere respective;
  • să ştie că instrucţiunile de întreţinere trebuie să acopere toate tratamentele, în ordinea următoare: spălare, clorurare, călcare, curăţare chimică şi uscare în maşina de uscat cu tambur rotativ, indiferent dacă se aplică sau nu (dacă nu se aplică un tratament, simbolul respectiv este tăiat/barat).




Sursa

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button