O nouă strategie de campanie a lui Călin Georgescu pe TikTok. ‘Sunt favorizate de algoritmul platformei și au mai multă vizibilitate’
Cu doar patru zile înainte de al doilea tur al alegerilor prezidențiale, oamenii candidatului Călin Georgescu inundă rețeaua cu clipuri în direct. Silviu Istrate, cunoscut sub numele de Faiăr, a explicat, la Antena 3 CNN, că astfel de postări sunt favorizate de algoritmul TikTok și au mai multă vizibilitate.
„Încă există foarte multe materiale de propagandă Călin Georgescu care nu sunt marcate drept campanie electorală. Sunt făcute de oameni obișnuiți, nu-i așa? Acum au trecut la o strategie nouă de a face live-uri în continuu în care îl promovează pe personaj. Live-rile pe Tik Tok sunt foarte apreciate de algoritm și sunt urcate”, a explicat vloggerul.
Vloggerul a atras atenția că intervenția conducerii TikTok a venit mult prea târziu, când se ajunsese la o propagandă electorală „deșănțată” în favoarea lui Călin Georgescu.
„Pare că s-au mai reglat din lucruri, într-o măsură jenantă dacă stăm să ne gândim la ce propagandă deșănțată a fost pe TikTok zilele astea. Înțelegem că TikTok a identificat niște rețele de propagandă pentru Călin Georgescu pe care le-a întrerupt, dar mult prea puțin și mult prea târziu”, a spus Silviu Istrate.
„Acțiune complet organizată în toată social media, nu doar pe TikTok”
În ce privește afirmațiile lui Călin Georgescu că nu ar fi cheltuit niciun ban pentru campania sa electorală, cunoscutul vlogger spune că este imposibil.
„Ce este clar că nu au fost bani dați direct către TikTok, cu siguranță au fost niște grupuri, niște organizații (…). A fost o acțiune complet organizată în toată social media, nu doar pe TikTok. Ee e clar, e că acest om a declarat că a folosit zero lei, iar asta este absolut imposibil. Nu ai cum să îți faci o astfel de campanie cu zero lei”, a concluzionat Silviu Istrate.