‘Nu mai așteptați doar de la Guvern’
Românii au cheltuit anul trecut opt miliarde de euro în alte ţări, iar provocarea adevărată pentru industria ospitalităţii este să-i convingem pe aceştia să cheltuiască o parte din suma respectivă în România, a declarat miercuri Victor Ponta, consilier onorific al prim-ministrului, la prima ediţie a conferinţei „INVEST in Hospitality Properties in the CEE Region”.
„Deficitul comercial al României este de 32 miliarde de euro. Care este procentul din aceste 32 de miliarde de euro ce revine turismului, industriei ospitalităţii? Are idee cineva câţi bani cheltuiesc românii în străinătate, comparativ cu străinii care vin la noi în ţară? Opt miliarde de euro sunt cheltuiţi de români în alte ţări. Românii dezvoltă industriile ospitalităţii în Bulgaria, Grecia, Turcia, Maldive, Zanzibar. Deci, provocarea adevărată pentru industria ospitalităţii, şi nu mai aşteptaţi doar de la Guvern, este să-i convingem pe români să cheltuiască o parte din aceste opt miliarde de euro aici, în România”, a spus Ponta, potrivit AGERPRES.
El susţine că în Bucureşti sunt 150.000 de persoane care îşi pot permite să meargă în cele mai scumpe locaţii din lume la fiecare sfârşit de săptămână.
Ponta a mai afirmat că Guvernul încearcă să ia o serie de măsuri benefice domeniului ospitalităţii, dar nu doar referitoare la reducerea TVA, a impozitelor, ci şi să implementeze sistemul învăţământului dual.
Acesta crede că industria ospitalităţii trebuie să investească masiv şi în promovarea Bucureştiului şi a României ca destinaţii turistice care să atragă cât mai mulţi vizitatori din străinătate.
Prima ediţie a conferinţei „INVEST in Hospitality Properties in the CEE Region”, despre creşterea profitabilităţii în România şi în centrul şi estul Europei, organizată miercuri, la Bucureşti, de Think Tank-ul INVEST, are ca ţară invitată Elveţia.
Evenimentul reuneşte miniştri, foşti prim-miniştri, ambasadori, lideri ai lanţurilor hoteliere internaţionale, investitori, reprezentanţi ai băncilor şi experţi în real estate pentru a analiza oportunităţile oferite de piaţa românească şi de Europa Centrală şi de Est (ECE), într-un moment de expansiune şi dezvoltare a infrastructurii hoteliere.