Sport

Monstrul care urmează să intre în istorie

Echipa Dacia Sandriders și-a încheiat faza inițială de testare în cadrul pregătirilor pentru Dakar, raliu la care va participa pentru prima oară în ianuarie 2025.

După o verificare a sistemelor la Millbrook Proving Ground din Marea Britanie, echipa Dacia Sandriders a petrecut patru zile la baza Sweet Lamb din Țara Galilor pentru prima sesiune de teste în condiții reale. Ulterior, echipa s-a deplasat în sudul Franței, la Château de Lastours, pentru încă patru zile de probe, unde cele trei echipaje au avut ocazia să testeze Sandrider pe un traseu stâncos și dificil, conform ProMotor.

Cristina Gutiérrez a fost la volanul Sandrider pentru două zile de teste în Țara Galilor, înainte ca Sébastien Loeb, de nouă ori campion mondial de raliuri, să continue programul de testare. Nasser Al-Attiyah, multiplu câștigător al Raliului Dakar, a evaluat pentru prima dată potențialul Sandrider la baza Château de Lastours timp de două zile. Sébastien Loeb a revenit în cockpit pentru o zi și jumătate, iar Cristina Gutiérrez a încheiat sesiunea de teste din sudul Franței.

Dacia pregătește prototipurile Sandrider pentru etapa de Dakar din 2025. Tiphanie Isnard, directorul echipei Dacia Sandriders, a confirmat că faza inițială de testare a depășit așteptările, cu foarte puține probleme întâmpinate atât de cele trei echipaje, cât și de echipa tehnică.

Echipa se pregătește acum pentru următoarea sesiune de dezvoltare programată în Maroc, între 28 iunie și 5 iulie. Sandrider va fi pus la încercare pe un teren asemănător cu cel al Raliului Dakar, runda de deschidere a Campionatului Mondial FIA de Rally Raid din Arabia Saudită, programată pentru perioada 3-17 ianuarie 2025.

Dacia Sandrider este echipat doar cu panouri de caroserie esențiale, fără piese decorative, accentul fiind pus pe aerodinamică. Sub caroserie, Sandrider are un motor V6 de 3.0 litri, care produce 360 CP și un cuplu maxim de 539 Nm. Acesta este conectat la o transmisie secvențială cu 6 trepte, iar puterea este transmisă la toate cele patru roți printr-un sistem de tracțiune integrală. Motorul va funcționa cu combustibil sintetic produs de compania Aramco.

content-image

content-image

content-image

 




Sursa

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button