Dacia Duster lansează o nouă monitorizare care nu va fi disponibilă în țara noastră
Noua generație Dacia Duster, deși disponibilă de aproape un an pe piața din România, nu mai oferă motorizarea diesel de 1.5 litri, preferată de mulți dintre fanii modelului.
Acest motor, prezent pe primele două generații ale SUV-ului, a fost eliminat din ofertă în țările din Uniunea Europeană din cauza reglementărilor stricte privind emisiile, conform ProMotor.ro.
Totuși, această motorizare nu a dispărut complet. În afara UE, acolo unde normele de poluare sunt mai permisive, Dacia continuă să vândă noul Duster echipat cu motorul diesel de 1.5 litri dCi. Un exemplu este Marocul, o piață importantă pentru Dacia, unde noul Duster este disponibil exclusiv cu această motorizare. În această variantă, motorul oferă 115 CP și este cuplat doar la un sistem de tracțiune față. Conform L’Automobile Magazine, prețul de pornire în Maroc este de 226.900 de dirhami, echivalentul a aproximativ 21.750 de euro.
O altă piață care va beneficia de această versiune diesel este Republica Moldova, unde Dacia va introduce același propulsor de 1.5 litri pentru noul Duster. Deocamdată nu se cunosc detalii despre preț sau specificații tehnice exacte pentru această piață, însă este clar că Dacia vizează aceste regiuni pentru a păstra în ofertă motorizările diesel, care nu mai sunt viabile în cadrul UE.
În concluzie, deși indisponibilă în România și în alte state membre ale Uniunii Europene, versiunea diesel a noului Duster rămâne în ofertă pentru piețe precum Maroc și Republica Moldova, acolo unde legislația permite vânzarea unor motorizări mai vechi și mai accesibile.