Cupa Davis 2024 a avut un impact mediatic de 150 de milioane de euro în Andaluzia
Preşedintele Guvernului Andaluziei, Juanma Moreno, a declarat că impactul mediatic pentru comunitate generat de ediţia 2024 a Cupei Davis, desfăşurată la Malaga până duminică, s-a ridicat la 150 de milioane de euro, ceea ce înseamnă că în ultimii trei ani veniturile se ridică la un total de 440 de milioane euro, transmite EFE.
Moreno, care a asistat la finala dintre Italia şi Olanda, a spus că bilanţul este ”complet pozitiv” pentru Andaluzia şi pentru Malaga, deoarece se proiectează o imagine internaţională ”legată de sport”.
El le-a spus jurnaliştilor că nu doar Malaga şi Andaluzia devin ”cunoscute în lume”, ci şi capitala zonei Costa del Sol ”face încă un pas” în lista locurilor care găzduiesc competiţii internaţionale de mare importanţă.
Oficialul iberic adăugat că ediţia Cupei Davis din acest an este ”tot mai aproape de un Masters 1.000”, deoarece au jucat aici trei din primii patru tenismeni ai lumii. În plus la Malaga s-a jucat şi faza finală a Cupei Billie Jean King.
Andaluzia va continua să se concentreze pe evenimente de amploare, deoarece Executivul său este convins de impactul lor economic, turistic şi de brand.
Echipa de tenis a Italiei, cu liderul ATP, Jannik Sinner, în componenţă, a câştigat Cupa Davis, duminică, pentru al doilea an consecutiv, după ce în finala competiţiei de la Malaga a învins Olanda cu 2-0.
Italia este a doua ţară, după Cehia (2012, 2013), care şi-a conservat titlul. Italienii au obţinut pentru a treia oară trofeul.