Știrile Zilei

Călătoriile cu avionul se schimba radical: check-in-ul și legitimația de îmbarcare, doar o amintire


Transportul aerian mai face un pas în era digitală. Legitimația de îmbarcare și check-in-ul vor fi eliminate din procedurile de călătorie cu avionul, conform planurilor de revizuire a industriei aviatice.

Este cea mai mare transformare din acest domeniu, din ultimii 50 de ani. The Times relatează că în „doi-trei ani”, pasagerii își vor putea încărca pașapoartele pe telefon și vor putea trece prin aeroporturi prin scanarea feței pentru verificarea identității.

Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO), organismul ONU responsabil cu politica în domeniu, abrogă normele existente pentru aeroporturi și companii aeriene și creează o nouă „legitimație de călătorie digitală”, permițând stocarea informațiilor din pașaport pe dispozitive electronice personale și utilizarea acestora pentru călătorii.

Pasagerii vor putea descărca un „permis de călătorie” pe telefon atunci când rezervă un zbor. Acesta va fi actualizat automat în cazul în care se fac modificări la rezervare. Pentru pasagerii cu bagaje de cală, înregistrarea pentru zbor se va întâmpla la predarea bagajelor. Cei care călătoresc doar cu bagaje de mână vor fi mai întâi scanați la porțile de pre-securitate, care le permit pasagerilor accesul la zona centrală de control a aeroportului. În prezent, pasagerii trebuie să se înregistreze online sau la aeroport la sosire, unde primesc o carte de îmbarcare cu un cod de bare care este scanat pe măsură ce pasagerul trece prin aeroport, inclusiv la poarta de îmbarcare.

„Aceste schimbări sunt cele mai importante din ultimii 50 de ani”, a declarat Valérie Viale, director de management al produselor la Amadeus, cea mai mare companie de tehnologie pentru călătorii din lume.

„Ultima actualizare importantă a fost adoptarea e-ticketing la începutul anilor 2000. Industria a decis acum că este timpul să treacă la sisteme moderne care seamănă mai mult cu ceea ce ar folosi Amazon”, a adăugat acesta.

Prin urmare, aceste planuri vor necesita modernizarea infrastructurii fizice din aeroporturi, pentru a include tehnologia de recunoaștere facială și capacitatea de a citi pașapoartele de pe un dispozitiv mobil. În esență, infrastructura fizică va verifica doar informațiile, comparând fața cu pașaportul, și nu le va stoca, pentru a elimina riscul de încălcare a securității datelor.

Tehnologii noi

Cu ajutorul noii tehnologii, pasagerii vor putea descărca un „card de călătorie” în telefonul lor, care va conține toate detaliile rezervării, inclusiv orice alte servicii auxiliare, cum ar fi închirierea unei mașini, care au fost achiziționate odată cu rezervarea zborului. De asemenea, vor fi stocate detaliile biometrice ale pașaportului. Împreună cu utilizarea recunoașterii faciale, pasagerii se vor putea deplasa prin aeroport fără să scoată telefonul sau pașaportul din buzunar. Conștientă de riscul de confidențialitate, compania Amadeus a declarat că a dezvoltat un sistem în care datele pasagerilor sunt șterse în termen de 15 secunde de la fiecare contact cu un „punct de contact” – cum ar fi porțile de pre-securitate.

Dar tehnologia nu se oprește aici. Imaginați-vă că aveți o întârziere, iar în timpul zborului devine evident că veți pierde zborul de legătură. În prezent, ar trebui să mergeți la biroul unei companii aeriene pentru a vi se face o nouă rezervare și pentru a vi se elibera o nouă carte de îmbarcare. În noua eră, veți primi automat o notificare push pe telefonul mobil de la compania aeriană cu detaliile noului zbor de continuare. Legitimația de călătorie se va actualiza automat și vi se va permite îmbarcarea pe noul zbor.

„În prezent, companiile aeriene au sisteme care sunt foarte izolate. Există un sistem de rezervări care, atunci când se deschide check-in-ul, comunică cu un sistem de livrare și spune «aici sunt rezervările mele, acum le puteți livra». În viitor va fi un proces continuu, iar abonamentul de călătorie va fi dinamic”, a declarat Viale.

În prezent, British Airways (BA), Air France-KLM, Finnair și Saudia Airlines se pare că examinează această tehnologie pentru pasagerii lor.




Sursa

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button