Biblia a fost reintrodusă în programa școlară. Școlile din Texas pot preda acum lecții de citire bazate pe Biblie
Consiliul pentru Educaţie din Texas a votat vineri, cu 8-7, aprobarea unui nou curriculum bazat pe Biblie pentru şcolile elementare, provocând nemuţumirea unora dintre părinţi şi a mai multor grupuri pentru apărarea drepturilor civile, conform The Guardian.
Școlile din Texas nu vor fi obligate să folosească programa „BlueBonnet”, care include lecții din cărțile Geneza și Psalmii, precum și din Noul Testament, dar vor primi finanțare suplimentară dacă o fac.
Curriculumul, numit „Bluebonnet Learning”, ar putea fi implementat încă din august 2025 şi vizează materialele didactice de limbă engleză şi arte lingvistice pentru clasele de grădiniţă şi până la clasa a cincea din şcolile publice.
Profesorii vor avea opţiunea de a adopta acest nou curriculum bazat pe credinţă, iar statul oferă un stimulent financiar de 60 de dolari per elev pentru districtele şcolare care participă în acest program.
Eforturi similare se fac și în alte state americane, dominate de republicani.
În Louisiana, o lege care impune tuturor școlilor de stat să afișeze cele Zece Porunci a fost blocată temporar de o instanță federală în urma unei acțiuni legale din partea unui grup de părinți.
Înalți oficiali din domeniul educației din Oklahoma au ordonat școlilor publice în iunie să includă lecții biblice în predarea elevilor din clasele a cincea la a douăsprezecea. Părinții, studenții și profesorii au intentat un proces la Curtea Supremă din Oklahoma pentru a preveni achiziționarea Bibliei.
Mai recent, oficialul principal al educației din Oklahoma, superintendentul Ryan Walters, a anunțat că statul a achiziționat 500 de exemplare ale Bibliei publicate de președintele ales Donald Trump pentru unele clase de liceu axate pe guvernul SUA. El a spus că cărțile includ și alte „documente de bază” pentru țară, și anume Declarația de Independență.
Superintendentul Walters a cerut, de asemenea, școlilor să le arate elevilor un videoclip cu el rugându-se pentru Trump, deși unele districte școlare au refuzat, potrivit rapoartelor presei.
Grupurile progresiste protestează
Unii părinţi, unii profesori şi grupurile pentru drepturi civile şi-au exprimat indignarea faţă de această decizie, despre care unii susţin că încalcă Constituţia SUA şi ar putea aliena elevii şi profesorii de alte confesiuni.
„Curriculumul Bluebonnet ignoră în mod flagrant libertatea religioasă, o piatră de temelie a naţiunii noastre încă de la fondare. Aceiaşi politicieni care cenzurează ce pot citi elevii vor acum să impună o religie sponsorizată de stat în şcolile publice,” a declarat Caro Achar, coordonator pentru libertatea de exprimare la filiala din Texas a Uniunii Americane pentru Libertăţi Civile (ACLU). „Îndemnăm districtele să respingă acest curriculum opţional şi să menţină o educaţie publică care respectă diversitatea religioasă şi drepturile constituţionale ale elevilor din Texas”, a adăugat el.
Exemple de referinţe biblice din curriculum includ o lecţie pentru grădiniţă despre „regula de aur”, care învaţă importanţa de a-i trata pe ceilalţi aşa cum ai dori să fii tratat, tu însuţi legată de predica lui Isus de pe munte, şi un modul de studiu pentru clasa a treia despre Roma antică şi viaţa lui Isus.
În mesajele text obţinute de The Guardian între Chancie Davis, o fostă profesoară din districtul şcolar independent Katy, care s-a opus curriculumului, şi Audrey Young, membră a Consiliului pentru educaţie din Texas care a votat în favoarea acestuia, Young a negat orice referire la Isus în curriculum şi şi-a menţinut ferm poziţia favorabilă votului.
Davis i-a scris lui Young: „Crezi că fiecare persoană, indiferent de convingerile sale, ar trebui să înveţe despre Biblie.”
Young a răspuns: „Pentru a putea participa pe deplin într-o societate alfabetizată.”
Nici Audrey Young, nici Consiliul pentru educaţie din Texas nu au răspuns solicitărilor de a comenta.
Davis a declarat că a început să comunice prin mesaje text cu Young după ce i-a găsit numărul de telefon pe site-ul consiliului. Ea a spus că a fost „şocată” să primească un răspuns de la reprezentanta ei aleasă, mai ales în timpul şedinţei consiliului în care se discuta votul.
„Cel mai surprinsă am fost de lipsa de profesionalism în abordarea problemei, ca şi cum totul era deja hotărât,” a spus Davis. „Nu era pregătită să asculte nimic.”
Davis a adăugat: „Există o linie clară de demercaţie între biserică şi stat, iar acest lucru o depăşeşte, creând un precedent periculos în şcolile noastre publice. Toţi elevii merită să fie reprezentaţi, nu doar ce creştini.”
Bryan Henry, un părinte ldin Cypress, Texas, şi avocat al şcolilor publice afiliat organizaţiei Cypress Families for Public Schools, a declarat că acest curriculum este „doar cel mai recent exemplu al modului în care Texasul devine un laborator pentru naţionalismul creştin.”
Henry a adăugat: „Ceea ce mi se pare deosebit de insidios este faptul că se oferă stimulente financiare districtelor şcolare pentru a adopta curriculumul, într-un moment în care guvernul statului privează şcolile publice de fonduri necesare, deoarece vor vouchere pentru şcolile creştine private.”
Un purtător de cuvânt al Asociaţiei Profesorilor din Texas, afiliată la cel mai mare sindicat din SUA, Asociaţia Naţională pentru Educaţie, a declarat pentru The Guardian: „Implementarea acestui curriculum înseamnă că copiii de şcoală primară din şcolile care îl adoptă vor primi lecţii asemănătoare celor de şcoală duminicală creştină în şcolile publice, lucru pentru care sistemul nostru de educaţie publică nu a fost conceput şi pe care nu ar trebui să îl ofere.”
„Elevii care practică alte religii decât creştinismul vor fi, de fapt, discriminaţi, deoarece propriile lor religii vor fi ignorate aproape complet”, a argumentat el.
Darcy Hirsh, directorul pentru relaţii guvernamentale şi advocacy al Consiliului Naţional al Femeilor Evreice, cea mai veche organizaţie evreiască feministă pentru drepturi civile din SUA, a declarat într-un interviu pentru The Guardian: „Ca organizaţie evreiască, menţinerea separării dintre biserică şi stat este o prioritate-cheie pentru noi, deoarece este piatra de temelie a democraţiei noastre.”
Hirsh a adăugat că este „devastată” de decizia consiliului şcolar din Texas „de a implementa un curriculum bazat pe Biblie, şi chiar pe o interpretare specifică a Bibliei.”