Au pierdut marca unui produs istoric
McDonald‘s nu are dreptul de a folosi denumirea ”Big Mac” pentru produsele din carne de pasăre în Europa, după ce nu a folosit-o timp de cinci ani consecutivi, a declarat miercuri a doua cea mai înaltă instanţă europeană, o victorie parţială pentru rivalul irlandez Supermac’s într-o dispută de lungă durată referitoare la marcă, transmite Reuters.
Hotărârea Tribunalului din Luxemburg s-a centrat pe încercarea Supermac din 2017 de a revoca utilizarea de către McDonald a denumirii Big Mac, pe care compania americană o înregistrase în 1996 pentru produsele şi serviciile din carne şi carne de pasăre vândute în restaurante.
Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) a respins cererea de revocare a Supermac’s şi a confirmat utilizarea de către McDonald a termenului pentru sandvişuri cu carne şi carne de pui, determinând compania irlandeză să conteste decizia.
Supermac’s, care a deschis primele sale restaurante în Galway, în 1978, şi a căutat să se extindă în Regatul Unit şi Europa, vinde burgheri din carne de vită şi burgeri de pui, precum şi nuggets de pui prăjiţi şi sandvişuri.
Tribunalul a respins argumentele McDonald şi a anulat şi modificat parţial decizia EUIPO.
”McDonald’s pierde marca Big Mac în uE în ceea ce priveşte produsele din carne de pasăre. McDonald’s nu a dovedit utilizarea autentică într-o perioadă continuă de cinci ani în Uniunea Europeană în legătură cu anumite bunuri şi servicii”, au decis judecătorii.
Lanţul de fast-food din SUA a declarat într-un e-mail că poate continua să folosească marca Big Mac, pe care o foloseşte în principal pentru sandvişul cu carne de vită.
Fondatorul Supermac’s, Pat McDonagh, a declarat pentru Newstalk Radio din Irlanda că decizia este ”un mare câştig pentru oricine poartă numele de familie Mac”.
”Înseamnă că ne putem extinde în altă parte cu Supermac’s, în întreaga UE, aşa că este un mare câştig pentru noi astăzi”, a spus el pentru postul de radio.
Proprietarii de mărci comerciale ar trebui să acorde atenţie hotărârii, a spus avocatul Pinsent Masons IP Matthew Harris.
”Acesta este un semnal de alarmă uriaş, iar proprietarii de mărci comerciale binecunoscute nu se pot baza pur şi simplu pe premisa ”este evident că publicul cunoaşte marca şi noi o folosim”, a spus el.
”Cazul evidenţiază că chiar şi mărcile de renume mondial sunt supuse aceluiaşi control atunci când trebuie să dovedească utilizarea autentică a unei mărci înregistrate pe un anumit teritoriu”.
Sentinţa poate fi atacată la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, cea mai înaltă din Europa.