Agenţii de publicitate de pe TikTok stau în expectativă după ce o curte federală de apel din SUA a menţinut legea care impune vânzarea platformei
Agenţii de publicitate TikTok nu s-au grăbit să-şi schimbe bugetele de marketing după ce o curte federală de apel din SUA a menţinut vineri o lege care impune vânzarea platformei sau interzicerea popularei aplicaţii video deţinute de un grup din China, invocând supravieţuirea continuă a TikTok, în ciuda anilor de ameninţări, transmite Reuters, potrivit news.ro
Grupul chinez de tehnologie ByteDance trebuie să vândă activele TikTok din SUA până pe 19 ianuarie, altfel aplicaţia care este folosită de 170 de milioane de americani se va confrunta cu o interdicţie fără precedent, care pune în pericol venituri de miliarde de dolari din reclame.
TikTok şi ByteDance au susţinut că legea este neconstituţională şi încalcă dreptul americanilor la libertatea de exprimare.
Într-un e-mail adresat vineri agenţilor de publicitate, care a fost văzut de Reuters, preşedintele TikTok pentru soluţii de afaceri globale, Blake Chandlee, a declarat că compania intenţionează să solicite ”o ordonanţă pentru a opri intrarea în vigoare a interdicţiei TikTok până când Curtea Supremă a Statelor Unite are posibilitatea de a o revizu.”
Cu viitorul TikTok incert în SUA, directorii de publicitate au spus că mărcile îşi menţin activităţile în aplicaţie, asigurându-se în acelaşi timp că au un plan B.
”Agenţii de publicitate nu s-au retras de la TikTok, deşi mulţi dezvoltă planuri de urgenţă pentru o potenţială realocare a investiţiilor în cazul în care ar exista o interdicţie”, a declarat Jason Lee, vicepreşedinte executiv pentru siguranţa mărcii la agenţia de media Horizon Media.
Horizon lucrează cu clienţii pentru a se pregăti pentru o varietate de scenarii dacă aplicaţia este vândută sau interzisă, a spus Lee.
Meta, proprietarul Facebook şi Instagram, va câştiga majoritatea veniturilor din reclame, dacă aplicaţia este interzisă, urmată de YouTube a grupului Alphabet, a declarat Erik Huberman, CEO al agenţiei de marketing Hawke Media.
Ambele companii au introdus funcţii video de scurtă durată în ultimii ani pentru a concura cu TikTok.
Totuşi, ”nu există nicio decizie de luat până nu există o decizie de luat”, a spus el.
Aplicaţia continuă să aibă un public activ, ceea ce face improbabil ca mărcile să se retragă prematur.
”La sfârşitul zilei, agenţii de publicitate nu vor abandona nava decât dacă clienţii lor o fac mai întâi”, a spus Lance Wolder, şeful de strategie la firma de publicitate digitală PadSquad.
Veniturile din reclame ale TikTok în SUA vor ajunge la 12,3 miliarde de dolari în acest an, potrivit estimărilor firmei de cercetare Emarketer.
Prin comparaţie, analiştii se aşteaptă, în medie, că veniturile din publicitate ale Meta Platforms în 2024 vor ajunge la aproximativ 159 de miliarde de dolari, conform datelor LSEG.
”Pierderea TikTok în SUA ar provoca o schimbare majoră în peisajul social, în avantajul Meta, YouTube şi Snap, în timp va dăuna creatorilor de conţinut şi firmelor mici care se bazează pe aplicaţie pentru a-şi câştiga existenţa”, a declarat Jasmine Enberg, analist principal la Emarketer.
Potenţialul avantaj pentru companiile rivale TikTok a propulsat vineri acţiunile acestora. Acţiunile Meta Platforms au crescut la un nivel record istoric de 629,78 USD
Acţiunile Alphabet au crescut cu 1,1%, la 176,21 USD. Titlurile Trump Media, care operează aplicaţia Truth Social şi este deţinută în majoritate de preşedintele ales Donald Trump, au crescut cu 3%, la 34,78 USD.
Acţiunile Snap, proprietarul aplicaţiei de mesagerie Snapchat, au crescut cu 1,89%, la 12,40 USD.