Stiri TV

serviciile ar putea deveni mai slabe din cauza noilor reguli


Meta a avertizat miercuri că utilizatorii europeni s-ar putea confrunta cu o experiență „mult mai proastă” în urma unei decizii de reglementare cheie a Comisiei Europene, scrie BBC.

Meta a introdus recent un model „consimțământ sau plată” care lasă utilizatorii să aleagă între a plăti un abonament lunar sau a lăsa Meta să combine datele pe care le-a colectat de pe Facebook și Instagram.

Săptămâna trecută, Comisia Europeană – executivul UE – a anunțat că a decis că modelul nu respectă Digital Markets Act (DMA) și a amendat Meta cu 200 de milioane EUR (171 de milioane GBP).

Avertisment pentru utilizatorii Facebook și Instagram din Europa

„Pe baza feedback-ului primit de la CE în legătură cu DMA, ne așteptăm să fim nevoiți să aducem unele modificări modelului nostru”, a declarat Meta în declarația sa privind rezultatele trimestriale.

Meta a declarat că se așteaptă ca aceste modificări „ar putea duce la o experiență de utilizare mult mai proastă pentru utilizatorii europeni și la un impact semnificativ” asupra afacerilor și veniturilor sale europene.

Compania a precizat că aceste efecte ar putea apărea începând cu trimestrul al treilea al acestui an și ar putea rămâne în vigoare până când va face apel la decizie.

Eric Seufert, analist la Mobile Dev Memo, a declarat că Meta ar putea încerca să transforme în mod strategic utilizatorii europeni în „majorete vocale” pentru produsele sale pe fondul unei măsuri de reglementare.

„Ceea ce vor să facă în cele din urmă este să transforme opinia publică împotriva acestui regim de reglementare care va degrada în mod demonstrabil ofertele de produse care sunt disponibile pentru rezidenții UE”, a declarat Seufert pentru BBC într-un interviu telefonic după anunț.

Meta, cunoscută anterior sub numele de Facebook, include rețeaua de social media, pe lângă aplicația de partajare a fotografiilor Instagram și serviciul de mesagerie WhatsApp.

Comisia a declarat că modelul „consimțământ sau plată” al Meta nu permite utilizatorilor să își dea liber consimțământul cu privire la modul în care datele lor sunt utilizate.

Organismul evaluează în prezent o altă opțiune pe care Meta a introdus-o anul trecut, care, potrivit companiei, utilizează mai puține date personale pentru a afișa reclame.

Meta a primit 60 de zile pentru a se conforma recentei decizii a DMA sau riscă amenzi suplimentare.

De asemenea, Apple a primit săptămâna trecută o amendă de 500 de milioane de euro (428 de milioane de lire sterline) pentru practicile sale din App Store.

Anunțul Meta vine în contextul în care a publicat câștiguri trimestriale care au depășit așteptările Wall Street.

Rezultatele au arătat că Meta continuă să aducă venituri semnificative din publicitate.

Miercuri, compania și-a promovat instrumentele de inteligență artificială.

„Facem progrese bune în ceea ce privește ochelarii AI și Meta AI, care are acum aproape 1 miliard de activi lunar”, a declarat fondatorul și CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, într-o declarație.

„Comunitatea noastră continuă să crească, iar afacerea noastră funcționează foarte bine”, a spus el.

Matt Britzman, analist senior de acțiuni la Hargreaves Lansdown, a declarat că rezultatele au arătat că Meta a mers „la maxim cu investițiile în AI” și notează

Britzman a remarcat, de asemenea, creșterea cu 6% a numărului de utilizatori activi zilnici.

„Au existat unele îngrijorări că am putea vedea o încetinire a numărului de utilizatori noi în acest an, dar acesta a fost un început foarte puternic și un semnal pentru investitori că familia de aplicații Meta are o aderență asupra utilizatorilor care este greu de înlăturat”, a declarat Britzman.

Amenda CE vine pe fondul a ceea ce Meta a numit „un peisaj de reglementare activ” în raportul său privind rezultatele.

În prezent, compania se apără în cadrul unui proces intentat de Comisia Federală pentru Comerț din SUA, care susține că Meta deține un monopol în domeniul social media.

FTC, principalul organism de supraveghere antitrust din SUA, susține că Meta și-a consolidat monopolul prin achiziționarea Instagram în 2012 și WhatsApp în 2014.




Sursa

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button