Știrile Zilei

ANPC a intrat în forță peste furnizorii de energie: Nereguli extrem de grave


Protecția Consumatorilor a descoperit numeroase nereguli în urma unei ample acțiuni de control la furnizorii de energie electrică din România, desfășurată în perioada 23 septembrie – 4 octombrie 2024. Din cei 111 furnizori verificați, 39 au fost găsiți cu probleme.

Au fost verificați 111 operatori economici, abateri fiind identificate la 39 dintre aceștia. De asemenea, au fost controlate 187 de contracte/servicii, fiind constatate abateri la 56 dintre acestea.

În urma neregulilor constatate, inspectorii au dar 42 de amenzi în valoare de 518.000 de lei, 14 avertismente și în 7 cazuri au cerut remedierea site-ului, „încetare practică comercială incorectă”.

Printre cele mai importante deficiențe se numără:

– neemiterea facturilor conform contractelor încheiate

– lipsa în cadrul ofertei a perioadei de facturare și a modalității de acceptare a ofertei

– informarea necorespunzătoare a consumatorilor cu privire la prețul final, singura informare aflându-se pe site, în mediul online sau neprecizarea dacă prețul final conține sau nu taxe

– practici comerciale incorecte (ex: prezentarea prețului energiei electrice ca fiind un „preț avantajos”)

– nerespectarea prevederilor contractuale referitoare la emiterea de facturi pentru energía electrică consumată, justificând anumite blocaje în sistemul informatic

– lipsa înscrierii periodicității de citire a indexului contorului în vederea facturării pe baza consumului de energie electrică măsurat în contractele de prosumator

– lipsa emiterii facturilor lunare la prosumatori

– nerespectarea termenului de 30 zile de informare a consumatorului în ceea ce privește modificările ce pot surveni pe perioada derulării contractului

– lipsa informării cu privire la dreptul acestora de retragere din contract

– greșeli în emiterea unor facturi, care duc la afectarea intereselor economice ale consumatorilor

– deficiențe privind parametrii de calitate a energiei electrice furnizate

– comportament incorect față de consumator prin facturarea unor servicii de furnizare energie electrică neprestate.




Sursa

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button